Merchant Behandling 101

Tenker å legge elektronisk behandling evner?

Det er mye du bør vite.

Det finnes utallige grunner til at en bedrift skal legge kredittkort og elektronisk betaling muligheter - transaksjonelle fart, komfort, økt kundetilfredshet, bedre kontantstrøm, utsikt til salg av data og mer. Men kanskje det viktigste er selve volumet av forbrukere som bruker ikke-kontante metoder som sitt primære betalingsmåte.

I 2005 sto kredittkort og elektronisk transaksjoner for en overveldende $ 3400000000000 a
Så mens årsakene for å legge til betaling er klare, forstå alle alternativer og hvilke som er riktig for din virksomhet er langt mer kompleks. Denne artikkelen vil gi deg informasjon du trenger for å komme i gang å sette opp betaling muligheter for virksomheten, og det vil gi noen av de viktige detaljene du trenger for å vurdere når du velger en leverandør.

Det finnes utallige grunner til at en bedrift skal legge kredittkort og elektronisk betaling behandling evner - transaksjonelle hastighet, brukervennlighet, økt kundetilfredshet, bedre kontantstrøm, utsikt til salg av data med mer. Men kanskje det viktigste er selve volumet av forbrukere som bruker ikke-kontante metoder som sitt primære betalingsmåte.

I 2005 sto kredittkort og elektroniske transaksjoner for en overveldende $ 3400000000000 totalt amerikanske utbetalinger, ifølge The Nilson Report. Det er 50 prosent av alle transaksjoner riksdekkende for året. I nyere tid, anslagsvis Visa USA som nesten 60 prosent av amerikanske forbrukere mellom 18 og 25 bruke kort som sitt primære betalingsmåte.

Så mens årsakene for å legge til betaling er klare, forstå alle alternativer og som er riktig for din virksomhet er langt mer kompleks. Denne artikkelen vil gi deg den informasjonen du trenger for å komme i gang med å sette opp betaling muligheter for din bedrift og det vil gi noen av de viktige opplysningene du trenger for å vurdere når du velger en tilbyder.

Slik betaling Works

Noen form for moderne kredittkortet har vært i bruk siden slutten av det 19. århundre, det meste som varehus betalingskort representerer linjer med kreditt. Ting har forandret seg og i dag, steget en handelsmann må ta for å godta kredittkortbetalinger er å etablere en kjøpmann konto med en bank eller tredjeparts betaling leverandøren. Når kontoen er aktiv, transaksjonen vanligvis fungerer på følgende måte:

1. En kunde presenterer et kredittkort for betaling.

2. Ved å dra kredittkortet gjennom en elektronisk point-of-salg (POS) transaksjon terminalen, vanligvis gitt av bank eller betaling leverandøren, en elektronisk forespørsel er sendt til behandling nettverk for autorisasjon.

3. Behandlingen nettverket mottatt elektronisk forespørsel og bestemmer om korteierens konto er gyldig og om midlene er tilgjengelige. I så fall kalles et svar en "autorisasjonskode" blir overført, som garanterer deg tilgang til midlene.

4. En kvittering er deretter skrevet ut for kunde ved hjelp av POS terminal eller datamaskinen. Kunden så signerer kvitteringen og på sin side, er transaksjonen fullført.

5. Ved slutten av virkedag, skal en kjøpmann elektronisk sender et siste anmodning til behandling nettverket for å "fange opp midler" for alle autoriserte transaksjoner i en gitt dag. Dette prosessen kalles oppgjør. Når du er godkjent, en respons genereres til den elektroniske terminal eller datamaskinen.

6. Derfra midlene knyttet til den batchen du avgjort er avsatt elektronisk til din bedrift bankkonto, vanligvis innen 48 til 72 timer. Vanligvis er prisen, og eventuelle avgifter betalt til din forhandlerkonto leverandøren trukket fra kontoen din på slutten av måneden.

7. Ved utgangen av måneden, vil din forhandlerkonto leverandøren sende en uttalelse til deg med detaljer om kredittkort aktivitet for måneden og de tilhørende avgifter du har blitt belastet.

Dette prosessen beskriver hva som skjer i en tradisjonell butikk, eller "murstein og mørtel" salg miljøet. For Internett og e-handel selgere, krever konfigureringsprosessen noen ekstra trinn.

Detaljhandel Terminaler vs e-handel Bearbeiding

Fordi de ikke har tilgang til kjøpers fysiske kort, Internett og e-handel selgere er avhengige av spesialisert programvare som tillater dem å fange opp og behandle kredittkort informasjon på sine nettsteder i stedet for gjennom en POS terminal. Det er to grunnleggende programmer nødvendig for å aktivere elektronisk handel:

Handlevogn: En sikker rekke av skript (eller koding) som holder styr på elementer en besøkende velger å kjøpe fra et område før de går videre til kassen. På kassa skjermen, samler handlekurven kredittkortnummeret, fakturaadresse, autorisasjon og utløpsdato.

Betaling Gateway: Når den elektroniske shopper er klar for å fullføre transaksjonen, er informasjonen samles i handlekurven overført til en betaling gateway for autorisasjon. Det tilsvarer en fysisk POS terminal som brukes i en detaljhandel setting.

En annen situasjon der en kjøpers kortet ikke er fysisk tilstede skjer med MOTO eller postordre og telefon Bestill. Her touch-tone bearbeiding eller en automatisk respons enhet (Aru) åpner for kredittkortopplysninger og behandling over telefonen. Denne type behandling krever ikke en handlekurv eller betaling gateway.

Prissetting Basics

Nå som du vet hvordan å behandle fungerer og hvilke tilgjengelige alternativene er, er du sikkert lurer på hvor mye dette vil koste. Mens service avgifter og priser varierer fra leverandør til leverandøren, "samlet" prising er den vanligste typen avtale som brukes for å bestemme hvilken per-transaksjon avgift gjelder hvilken type kjøpmann. I den enkleste vilkårene, er prising basert på risiko: jo høyere risiko involvert i transaksjonen, desto høyere prisen selgeren skal betale:

Kvalifiserte Pris gjelder først og fremst til kort-dag-eller tradisjonell kort-dra (ikke nøkkel-inn) transaksjonene. Dette er det laveste mulig pris kjøpmann vil medføre når akseptere et kredittkort. Telefon og e-handelstransaksjoner kan ikke motta kvalifisert rate ettersom de ikke klarer å dra en kundes kort.

Mid-kvalifiserte, eller delvis kvalifisert rate, er andelen kjøpmann blir belastet hvis de aksepterer et kredittkort som ikke kvalifiserer ikke for den laveste pris. Dette kan skje hvis en brukertest kredittkort er tastet inn et kredittkort-terminal, virtuell terminal (online), eller via en handlekurv. Dette er den best mulig pris som en telefon eller e-handel bedrift kan motta.

Som ikke er kvalifiserte er den høyeste prosentsats en kjøpmann kanne lades og gjelder for disse transaksjonene poserer den største mengden av risiko. Denne frekvensen ville gjelde dersom en spesiell type kredittkort er brukt som en belønning-kort eller visittkort eller hvis adressen bekreftelse ikke er utført, eller en kjøpmann ikke bosette seg ikke sitt daglige batch på normert tid.

Igjen, er disse prisene brukes for å bestemme kostnaden til selgeren på en per-transaksjon basis. Det er ekstra kostnader knyttet til betaling, herunder oppstart avgifter, utstyr koster, tilbakeførsel avgifter og mer. Følg med for neste e-nyhetsbrev avdrag for ytterligere behandling tips og nyttig informasjon for selgere og bedriftseiere.

e-onlinedata (EOD) er landets raskest voksende og mest pålitelige leverandør av online betalingsløsninger. Tusenvis av Internett, postordre, auksjon selgere og detaljhandel virksomheter - fra start-ups for å milliard-dollar selskaper - har valgt EOD hver måned for rimelig, pålitelig og enkel å bruke kredittkort behandling og Authorize.Net betaling gateway løsninger. For mer informasjon om e-onlinedata eller for å søke om en kjøpmann konto, kan du gå http://get.e-onlinedate.com

Merchant Processing 101 er en produksjon av e-onlinedata, gjengitt med tillatelse fra e-onlinedata. Innholdet er ment å gi kjøpmenn og eiere av småbedrifter med praktisk informasjon og innsikt i verden for utbetalingen.

No comments:

Post a Comment