Repossession kan være et resultat av å være utstedt et dårlig tilpasset sub-prime boliglån (ikke-status eller svekket kreditt utlån) - tilbys av långivere til låntakere som har variabel eller usikker inntekt (for eksempel selvstendig næringsdrivende og kontraktsarbeidere) eller hvem som har dårlig kreditt historie. En slik gruppe i den gjeldende lavkonjunktur har falt som offer for finanskrisen, kan ikke lenger råd til sine kredittforetak nedbetalinger og har falt inn etterskuddsvis. For andre prøver å sjonglere sin økonomi et sekund kostnad lån kan ha vært den viktigste faktor i å sette huseiere inn i stillingen som mulige repossession av hjemmene sine. Mens en første angrep lån er boliglån brukes til å kjøpe ditt hjem, en annen avgift lån er et lån som kan tas ut for ethvert formål - sikret mot ditt hjem. Betydning hvis du standard på betalinger du kan være i fare for å miste hjemmet.
Pre Action protokollen ble innført av regjeringen i november 2008 og gitt ny veiledning for dommere for å sikre at långivere treffe alle rimelige tiltak for å unngå repossession. [Se artikkel: Mortgage Restanse - Repossession Reality Part1] Sam yngre, konsernsjef i Shelter sa: "Undersøkelsen gir et blandet bilde av hvordan långivere reagerer på Regjeringens planer for å hjelpe huseiere. Med mindre alle långivere raskt melde seg til og konsekvent gjennomføre disse eller tilsvarende ordninger og strengt holder seg til det pre-action protokollen mange mennesker vil falle gjennom sprekkene og Repossessions vil fortsette å stige. " Dersom en långiver og låntaker ikke kan godta utsette en besittelse kreve pre Action protokollen tilbyr "Alternativ tvisteløsning". Domstolene ser en besittelse krav som en endelig resort og aktivt oppmuntre alle veier som kan utforskes med diskusjon om å forlenge boliglån varighet; endre boliglån type; utsette betaling av renter på boliglån, eller kapitalisere innkreve utestående. "Klager til Financial ombudet tjenesten", som beskrevet i protokollen, er nesten det siste utvei for å unngå en besittelse krav fra långiver. En långiver kan likevel utsette kravet dersom låntakeren avventer en beslutning fra et ventende klage til Sivilombudsmannen, eller de kan ikke avvente en avgjørelse fra FOS og må derfor informere låntaker og gir grunner, minst fem-business dager før igangsettelse av eventuelle besittelse krav. Det siste punktet på protokollen er "overensstemmelse" at de involverte parter skal kunne stilles til ansvar for sine handlinger og i stand til å forklare og begrunne dem i samsvar med protokollen.
No comments:
Post a Comment