Når det gjelder hjem forsikring er det enkelt å bare ta ut en politikk, la papirene bort og glemmer alt om det uten engang å ha en klar idé om den virkelige verdien av eiendelene dine som du vil dekke. Det er ikke noe som noen gang virkelig tenker i for mye detalj. Omtrent en av tre huseiere og leietakere faktisk ikke vite den nøyaktige verdien av sine eiendeler. Mange av dem er drastisk underinsured og i uheldige tilfelle av en flom, brann eller innbrudd de kunne være i for en veldig stygg sjokk.
Hvis du ikke tar ut nok forsikring til å dekke kostnadene for eiendeler, eventuelle krav utover trekket vil ikke bli utbetalt av forsikringsselskapet. Hvis du ikke betaler riktig premie på den sanne verdien av verdisakene dine da ikke forvente at forsikringsselskapet til å betale ut deres fulle verdi. Det er et smart trekk på hodet dette en av på pass og ta skritt for å sikre at ikke bare er du dekket riktig, men at du også har en detaljert oversikt over dine eiendeler, det som oftest referert til som et hjem forsikring inventar.
Samt gi deg all informasjon du trenger for å lede deg mot riktig cover, og tilbyr et hjem forsikring beholdningen en rekke andre fordeler og. For eksempel, hvis du har gått gjennom de traumer av å ha huset ditt brenner ned eller dårlig oversvømt vil du virkelig være i stand til å huske hver og en av dine eiendeler som måtte erstatte? Selv når alt er greit, er det vanskelig å huske alt som er av verdi i ditt hjem. Under en krise vil det være umulig. Å ha en oppdatert inventar å hånd vil spare deg for mye unødig angst.
Jo mer informasjon du kan ta med i beholdningen din, jo bedre. Faktisk mange bedrifter, spesielt når det gjelder betydelig krav, vil forvente å se en detaljert inventar. Dersom du har en organisert liste over verdisaker komplett med modell navn og nummer, serienummer og annen informasjon du gjør deg selv en enorm fordel i å få kravet behandlet og betalt omgående. Avhengig av om du har en "ny verdi" eller "nåværende verdi 'type politikk, bør du registrere informasjon om verdien av hvert element, samt når og hvor den er kjøpt. Du vil kanskje også gå så langt som å ta bilder eller video av verdisakene dine.
Det er til og med dataprogrammer som kan opprette en virtuell inventar, inkludert bilder og videobilder. Alt du trenger å gjøre er å registrere systematisk innholdet i hvert rom i hjemmet ditt en om gangen. Husk å ta med alt - verdien av mindre mindre dyre ting kan fort legge opp. Lagre informasjonen og sørg for å rygg den opp. Lagre sikkerhetskopier eksternt bare i tilfelle. Forhåpentligvis vil du aldri trenger å referere til varelageret, men hvis du da vil du være glad for at du var så godt organisert. Og så vil ditt forsikringsselskap. Resultatet er en raskere bosetting og, viktigst, fred i sinnet.
No comments:
Post a Comment